מכשיר ה-Samsung Omnia i900 הינו אחד המכשירים הכי מבוקשים בשוק הישראלי כיום. על מה כל המהומה? זה לא רק מסך המגע המרהיב שמושך כל כך הרבה תשומת לב, אלא בגלל הממשק המיוחד המובא גם במכשיר ה-TouchWiz. הוא מביא איתו תפריטים ואייקונים הניתנים ל"גרירה" על גבי מסך "היום", ומאפשר שליטה טובה יותר בתצורות המכשיר. למען האמת, הוא לא כל כך נעים למגע כמו מכשיר האייפון, אבל כאשר עליו לרכב עם מערכת הפעלה של Windows Mobile הוא מבצע את המשימה בצורה מעוררת פליאה. בנוסף, מחשב כף יד זה טעון ביכולות מולטימדיה ועבודה שבאמת עושות אותו "מכשיר עם הכל כלול בפנים", דבר שיכול לספק גם משתמשים רגילים וגם מקצוענים אמיתיים.

העיצוב – ציון 8:
הסומסונג אומניה הוא בהחלט מכשיר שימשוך את העין, אך לא בדרך מאופקת כלל. הוא פשוט ואלגנטי עם מראה סקסי ואטרקטיבי, פינות מעוגלות ומסגרת כסופה מרהיבה שמקנה תחושה נעימה ונוחה ביד האוחז במכשיר. מידותיו הן 112 מ"מ על 57 מ"מ רוחב, ועומק של 12.5 מ"מ, כל זה במשקל של 125 גרם כולל הסוללה. למרות שהוא דק וקל משקל, אחיזתו נוחה ונעימה גם בזמן שימוש כמכשיר טלפון. גודלו של המסך של האומניה הוא 3.2 אינטש. זהו מסך TFT עם רזולוציה של 240 על 400 פיקסלים. התצוגה אינה גדולה או חדה כשל האייפון (3.5 אינטש). כמובן שלא היינו מתנגדים ליותר רזולוציה ויותר גודל מסך, במיוחד לשימוש בדפדפן האינטרנט ובנגן הוידאו, אבל גודל ואיכות המסך מספיקות בהחלט לביצוע רב המשימות.

מסך המגע:
פאנל המגע הוא רגיש מספיק לנגיעות שלנו, ומציע תחושה של מגע  עם ויברציות. דבר זה מאפשר למשתמש לקבל פידבק על הלחיצה במסך ללא צורך בצליל הקשה (כמו שהכרנו עד כה). ניתן לכוון את עוצמת הויברציות ואת קצב שלהם מתפריט ההגדרות. בנוסף, תצוגת האומניה הינה בעלת מד תאוצה כך שהתצוגה תסתובב אוטומטית ממצב אנכי לאופקי בעת הפיכת המכשיר. גם כאן, ניתן לכוון את מד התאוצה מתפריט ההגדרות של מערכת ההפעלה. כאן המקום לספר, שבהגדרות המכשיר, גם ניתן לכוון את המכשיר למצב "etiquette" בו המכשיר עובר למצב "שקט" בעת הנחתו על משטח (שולחן למשל) כאשר המסך כלפי מטה.
מכשיר האומניה הוא בעיקרו מכשיר עם מסך מגע, אך המשתמש בו מקבל שני כפתורי לחיצה אמיתיים. מתחת למסך נמצאים כפתורי ה"Send" וה-"End" וביניהם פאנל מגע קטנטן המשמש גם כג'ויסטיק וגם כ-Touchpad להפעלת העכבר במסך, ממש כמו במחשב נייד (לפטופ). פונקצית העכבר יכולה להיות מופעלת מתפריט ההגדרות > מערכת > Finger Mouse. בסקירה שלנו לא נמצא שימוש מיוחד ביכולות העכבר, והעדפנו את השימוש באזור המגע התחתון, ה-Touchpad, כג'ויסטיק בלבד.
בצידו הימני של המכשיר, נמצאים כפתורי עוצמת השמע וכפתור להפעלת מצלמת ה-5 מגה פיקסל האיכותית. בצד שמאל של המכשיר, נמצא
קונקטור הסנכרון, הטעינה ושקע האוזניות (הכל באותו מחבר). לצערנו, החבר'ה בסמסונג דאגו לעשות לנו את החיים קשים ולא השתמשו בקונקטור מיני USB כמו שהורגלנו במכשירי HTC. בנוסף לזה, "שכחו" כנראה לעשות מקום לעט הסטיילוס, והמצב הוא שלסטיילוס יש מקום לתליה אמצעות מיתר בלבד. היינו מצפים לקבל מקום להכנסת הסטיילוס אל תוך המכשיר, ושלא יגידו לנו להשתמש במכשיר יפה כל כך עם מקל תלוי ומתנדנד (את כותב הסקירה זה ממש הצליח לעצבן). לבסוף, נמצאים המצלמה והפלאש בגב המכשיר, וישנו חריץ הרחבה לכרטיסי זיכרון מסוג MicroSD, וכדי לגשת אליו נצטרך להסיר את מכסה הסוללה לפני, דבר שהוא לא כל כך נח. אך חריץ הרחבה זה ייקבל בשמחה כרטיס זיכרון בגודל של עד 16GB.

מאפיינים – ציון 8:
למרות שהוא לא נראה כמו מחשב כף יד עם מערכת הפעלה של WM, הסמסונג אומניה i900 מריץ מערכת הפעלה Windows Mobile 6.1 עם כל הפיצ'רים והקישוטים המוכרים, כולל ערכת ה-Microsoft Office Mobile ותמיכה מלאה בטכנולוגית Push Mail לשליחה וקבלת הודעות וסנכרון בזמן אמת עם שרת הדוא"ל Exchange. את מכשיר האומניה ניתן להגדיר להעבודה עם חשבונות דוא"ל POP3 וגם IMAP. המכשיר מגיע עם עוד המון תוכנות ותוספות לשימוש במכשיר ככלי עבודה, כגון מנהל אנשי קשר, מחשבון, קורא PDF ועוד.
לגלישה באינטרנט, ניתן להשתמש בדפדפן IE של מייקרוסופט, אבל האומניה i900 מגיע גם עם הדפדפן המעולה של
Opera מותקן ומוכן לעבודה. הרבה משתמשים בחרו בדפדפן האופרה כדפדפן המוביל בתחום מחשבי כף היד. בנוסף, דאגו לשלב בשבילנו ממשק חיפוש של Windows Live, וגישה נוחה לאפילקציות של Google, כמו Gmail, Google Maps ועוד. לצערנו, לא זכינו לקבל תמיכה בפורמט פלאש במכשיר ללא התקנה ביוזמתנו של נגן הפאלש למחשבי כף יד. להתחברות לרשת האינטרנט, מכשיר האומניה מציע אפשרות חיבור אלחוטי דרך Wi-Fi, דור 3 / HSDPA וכמובן, גם GPRS / EDGE.
יכולות הטלפון כוללות GSM בארבעה תדרים, ספיקר חזק ונח, שיחת וועידה, שליחת SMS ו-MMS.  למכשיר מצורף מודול  בלוטות' מדגם 2.0, לשימוש כמונו או סטריאו עם אוזניות, דיבורית אלחוטית, וחיבור מרוחק של מחשב אחר. כמובן שאין שום צורך ב
מקלט GPS בלוטות', שכן מכשיר האומניה היפיפייה מגיע אלינו עם מקלט GPS מובנה.
מה עוד יש לנו כאן? למכשיר הסמסונג אומניה יש יכולת TV-out נחמדה, המאפשרת לנו לחבר את המכשיר באמצעות
כבל וידאו מיוחד לאומניה (שלא הגיע בערכה שלנו) לכל טלוויזיה עם כניסת RCA (אדום, לבן וצהוב). במכשיר מותקנת גם תוכנה לעריכת וידאו קטנה ופשוטה, למקרה שנרצה לערוך סרטון שצילמנו במצלמה המובנת.

ביצועים – ציון 7.5:
בדיקת האומניה כמכשיר טלפון נעשתה ברשת אורנג' בסביבות רעש שונות. היינו מרוצים מרמת השמע של המכשיר, ולא התקבלו תלונות מיוחדות מהמשוחחים איתנו מעבר לקו. הייתה בעיית פידבק קלה (בסאונד) בעת ביצוע שיחה באמצעות הרמקול, כאשר הוא היה בעוצמת קול מקסימלית ובסביבה רועשת, אבל לא נמצאה בעיית שמע מיוחדת למכשיר, אלא ההפך.
ביצועי הסוללה היו טובים ביותר, לא מצאנו על מה להתלונן הפעם. זמן השיחה לאחר טעינה אחת בלבד כמעט הגיע לכ-8 שעות ברשת הGSM הרגילה. על פי נתוני הFCC האמריקאי, למכשיר האומניה יש רמת קרינת SAR של 1.31 W/kg.
באופן כללי, אנחנו מאוד מרוצים מביצועי המכשיר, הוא הגיב לפעולות שלנו רב הזמן, חוץ מכמובן בפעמים שביקשנו ממנו לבצע "יותר מדי" פעולות בעת ובעונה אחת, דבר שתמיד היה מוכר לנו במכשירים המריצים את מערכת ההפעלה של מייקרוסופט. היינו רוצים האומניה היה מגיע עם שקע אוזניות 3.5 מ"מ, כמו שמתחרים שלו בHTC השכילו לעשות (רק לאחרונה).
מקלט הGPS תפקד נפלא עם תוכנת IGO ולאחר מכן עברנו להשתמש בתוכנת SYGIC החמודה ביותר, ללא תלונות בכלל. הניווט התבצע ברחבי תל אביב, ועל מנת להקשות על הנווט עוד יותר, נכנסו לאזור התעשיה של פתח תקווה, אך לא נתקלנו בבעיות כלשהן.
ציון כללי: 7.7 מתוך 10.

הטוב שבאומניה: מסך מגע נהדר, מסך היום ניתן לשינוי ולהוספת תפריטים. נגיעות מלוות בפידבק מהוויברטור זה בהחלט דבר נחמד. יכולות האלחוטיות של המכשיר, מודול הGPS המובנה שלנו ומצלמת 5 מגה פיקסל בהחלט טובה.

הרע שבאומניה: המקלדת המובנת במכשיר קצת קשה להפעלה, ובמצבים מסויימים (אפילו לעיתים קרובות, אם אתם "טוחנים" את מכשיר), הוא יכול להיות נורא איטי.

שורה תחתונה: מכשיר טוב, נווטן GPS מעולה, זמן סוללה סביר ביותר, נח להכניס לכיס. רק לא לשכוח מגן מסך ונרתיק איכותי שישמור עליו ויש לכם מכשיר מעולה!