איך לבחור מחשב כף יד

לנהל יומן לפגישות ואנשי קשר, שליחת דוא"ל והודעות טקסט, ניווט באמצעות GPS, מחשב כף יד (PDA) יכול לעזור לך להשאר מסודר מאורגן מבלי להתנק לרגע.

מדריך זה יעזור לך בבחירה מחשב כף היד המתאים לצרכים האישיים שלך.

 קבע מהם הצרכים שלך ב מחשב כף יד

כל התכונות החדשות, כמו אינטרנט אלחוטי, תקשורת בלוטות' ו- GPS נשמעות נהדר, אבל מה באמת אתה צריך לעשות עם מחשב כף היד שלך?

 יומן פגישות ואנשי קשר

אם אתה זקוק רק ליומן לאנשי קשר אישיים ועסקיים, ולניהול יומן פגישות ותזכורות, אינך זקוק למחשב כף יד מהדור המתקדם ביותר, במחיר גבוה ועם תכונות מסובכות.

 PDA mosaic

דואר אלקטרוני ואינטרנט

שליחה וקבלה של דוא"ל, גלישה באתר אינטרנט,  גישה אל שרתים רחוקים, סנכרון מרחוק עם יומן פגישות, כל אלו תכונות של מכשירי מתקדמים יותר, עם יכולות אינטרנט אלחוטי Wi-Fi ואפילו יכולות סלולריות.

 

שיחות טלפון ושירותי ספקיות סלולר

מחשבי כף יד משלובי סלולר מאפשרים לך לנהל שיחות טלפון, גלישה באינטרנט גם כאשר לא קיימת גישה לאינטרנט אלחוטי Wi-Fi. בנוסף, תוכל לוותר על המכשיר הטלפון הסלולרי, ולהשתמש במכשיר אחד לכל המשימות.

 

איזו מערכת הפעלה מתאימה לך?

הבחירה בין מערכת הפעלה של פאלם (Palm) למערכת ההפעלה של פוקט פיסי (Pocket PC) הייתה בעבר דבר קריטי. אך כיום, ביצועיהן של שתי מערכות ההפעלה דומים מאוד, לכן הבחירה תעשה על פי טעמו של המשתמש בלבד, נוחות בעבודה והתמאות בממשק המערכת החדשה.

 PALM

מכשירי פאלם מריצים מערכת הפעלה Palm OS  ומגיעים עם יומנים ותוכנות מובנות, לרב, המכשירים באים עם תוכנת צד שלישי, המאפשרות סנכרון מול תוכנות דוא"ל ופגישות כמו Outlook Office אבל המשתמש בפאלם יהיה זקוק לתוכנות נוספות לשימוש באפליקציות אחרות מבית מייקרוסופט (Office).

 POCKET PC

מחשבי כף יד המריצים מערכת הפעלה של Windows בגרסה מיוחד לכף יד.

גרסאות קודמות היו Windows CE, Pocket PC 2002, Pocket PC 2003, ולאחר מכן שונה השם Pocket PC לשם Windows Mobile בגרסאות 2005 ו6. (WM5, WM6).

מחשבי כף יד אלה, מגיעים עם תוכנות אופיס מותאמות למחשבי כף יד (מצומצמות), כגון: וורד, אקסל, Powerpoint, Outlook וWindows Media Player, דבר המאפשר בקלות לעשות שימוש ולסנכרן עם קבצים המועברים מהמחשב האישי (PC).

אם אתה מחפש מחשב כף יד המגיע עם אפליקציות מבית מייקרוסופט (Windows) מותקנות, אתה צריך לבחור במערכת ההפעלה של פוקט פיסי (Windows Mobile).

 

בחר במאפייני הזיכרון של מחשב כף היד

באופן כללי, מחשבי פאלם עושים שימוש יעיל יותר בזיכרון הפנימי של המכשיר, מאשר מחשבי פוקט PC.

אך לא משנה באיזו מערכת הפעלה תבחר, ככל שתרצה לעשות יותר עם מחשב כף היד שלך, כך כמות הזיכרון שתצטרך במכשיר תגדל.

  •  16MBיספיקו לניהול יומן פגידות ואנשי קשר בלבד.
  • 32MBנדרשים להרצת מערכת הפעלה של Windows.
  • 64MBזהו הזיכרון המינימאלי הנדרש לשמיעת קבצי  מוזיקה וצפיה בסרטוני וידאו, בנוסף ניתן יהיה להתקין כמה תוכנות פשוטות, כמו מילונים, מחשבונים, וכו'.
  • 128MBומעלה, לשימוש בהתקנים נוספים כמו GPS, והתקנת תוכנות נוספות לאלו המגיעות עם מערכת ההפעלה.

אם ברצונך לעשות שימוש במחשב כף היד לשמיעת מוזיקה, שמירת תמונות וקבצי וידאו, עליך להתרכז בחיפוש אחר מחשב כף יד עם יכולות הרחבת זיכרון. חריצי הרחבת זיכרון SD ו-CF מיועדים להכנסת כרטיסי זיכרון חיצוניים, ומגיעים היום לנפחים שבין 128MB  ועד ל 8GB. כרטיסי זיכרון אלה, נמצאים בשימוש גם בנגני מוזיקה ומצלמות דיגיטאליות.

 

גודל, צבע ובהירות המסך

צבע: מחשבי כף יד ישנים יותר, הינם בעלי מסף מגע  שחור/לבן (מונוכרומי), וכל מחשבי כף היד החדשים, הינם בבעלי מסך מגע צבעוני, שבהירותו ניתנת לשינוי.

 גודל: הגדלים נעים בין 2.6 אינטש ל4.3 אינשט.

 ככל שהמסך גדול יותר ובהיר יותר, כך צריכת הסוללה של המכשיר גדלה בהתאם.

 הסוללה במחשבי כף יד, בדרך כלל מחזיקה טעינה במשך  שעתיים עד 10 שעות. אם ברצונך לשמור על זמן טעינה גדול יותר, עליך לכוון את המסך לבהירות נמוכה יותר.

מחשבי כף יד משולבים בסלולר, אינטרנט אלחוטי ובלוטות', יהיו בעלי צריכת סוללה גבוהה יותר, לכן, אם אין צורך בתכונות אלה, כדאי מאוד לכבות אותם וכך להגיע לצריכת סוללה נמוכה יותר.

 תכונות נוספות במחשבי כף יד חדישים. הרבה מאוד מחשבי כף יד חדשים מגיעים עם תכונות מתקדמות האמורים להקל על חיינו.

 בלוטות' (Bluetooth): תכונה זאת תאפשר לך סנכרון המכשיר שלך עם מכשירים אחרים בעלי אותה טכנולוגיה, לדבר בטלפון (במידה וזהו מחשב משולב סלולר) באמצעות אוזניית בלוטות', ולהעביר פרטים וכרטיסי ביקור עם מכשירי אחרים. כל זה ברדיוס של 10 מטר מהמכשיר שלך.

סלולר:  תכונה זאת מיועדת כמובן, אם ברצונך לעשות שימוש במחשב כף יד גם לשיחות טלפון, שליחה וקבלה של הודעות טקסט (SMS) ואף גלישה באינטרנט הסלולרי (כמו לדוגמא, הדור השלישי).

מצלמה דיגיטאלית: למרות שרב מחשבי כף היד אינם בעלי מצלמה איכותית, או בעלת רזולוציה גבוהה במיוחד, יכול שתכונה זאת תהיה שימושית לך, במידה ותזדקק לצילומים "פשוטים"  ובלתי מקצועיים.

 

הרחבת זיכרון: רב מחשבי כף היד כיום מאפשרים בשימוש של כרטיסי זיכרון SD, מיני SD או מיקרו SD עם נפחים של עד 2GB  ברב המקרים, ובמכשירים בחדשים יותר, ב-כרטיסי זיכרון בנפחים של עד 8GB.

 

מקלדת במחשב כף יד: ישנם מחשבי כף יד המגיעים עם מקלדת חומרה מובנית. כך שלא יהיה צורך להקיש על המסך מגע עם הסטיילוס בעת הכנסת נתונית.

 

מקלט GPS : מקלט GPS מיועד לקליטת אותות שידור מרשת לווינים מיוחדת. בעזרת תוכנת ניווט מתאימה, ניתן להשתמש במחשב כף יד, כמכשיר ניווט GPS.

 

Wi-Fi:  אם ברצונך לגלוש באינטרנט אלחוטי, להתחבר לתוכנות מסרים מיידים כמו המסנג'ר, או Skype, וודא שאתה בוחר במחשב כף יד בעל מודול Wi-Fi מובנה. ניתן להוסיף כרטיס SD עם מודול  Wi-Fi מובנה, אבל רק למחשבי כף יד בעלי מערכת הפעלה משנת 2003 ומעלה.

נשמח לענות על כל שאלה