התפלגות תיקון אייפון במעבדה

הנה גרף מעניין, המחלק את דגמי האייפון שהובאו אל המעבדה לתיקון. אך גרף זה יכול לסמל גם את הרגלי השימוש של מכשירי אייפון בישראל, את התפלגות מכשירי אייפון אצל המשתמשים הישראלים, וכמובן (איך לא?) קצת סטטיסטיקה על תיקוני אייפון.

הרגשנו שנכון להבדיל בין מכשירי אייפון שהובאו לתיקון במהלך השנים האחרונות, לבין נגני האייפוד – הן מכיוון שמדובר ברמת מחירים שונה בתיקונים, והן מכיוון שבשונה למכשיר האייפון, המשרת את הלקוח במשך כל שעות היממה, נגן האייפוד מיועד לשימוש מזדמן בלבד, ולכן הוא נחשף לנזקים שונים. בנוסף, ראוי להדגיש שעד המצאתו של אייפון טאץ', נגני האייפוד פעלו בטכנולוגיות שונות מאשר הטכנולוגיות המשולבות בתוך האייפונים, לכן לא נכון יהיה להשוות בין מכשיר למכשיר – כי זה יהיה כמו להשוות בין מטען רכב, למטען ביתי – אומנם שניהים מספקים טעינה, אבל כל אחד באופן שונה, ממקור מתח שונה ובשיטה שונה.

כאמור, הגרף הבא יכול להביא לנו את התפלגות תיקון אייפון במעבדה, וזה אולי יכול ללמד אותנו, איזה אייפון הוא האמין ביותר, השכיח ביותר, והמתוקן ביותר.

ראוי להדגיש, כי מספר מכשירי אייפון שהובאו לתיקון במעבדה, הנו נמוך הרבה יותר ממספר מותגים של מחשבי כף יד, מכשירי ניווט GPS ונגני מוזיקה אחרים. ולמרות שכיחות המותג Apple iPhone בישראל, מדובר באחד המותגים עם אחוז תקלות מהנמוכים שידענו בישראל, ביחס למותגים אחרים.

בלי שום קשר לגרף עצמו, ולדעתי האישית בלבד, אפשר לקשר באופן ישיר את הגרף הזה, לגרף המכירות של מכשירי אייפון יד שנייה באתרי לוחות באינטרנט – מדוע? מכיוון שבאופן טבעי, בעלי מכשירי אייפון מקולקלים, נוטים למכור אותם בלוחות כאלה, ועם התמורה של המכשיר המקולקל, לקנות מכשיר חדש.

כאמור בפוסט קודם לפני מספר חודשים, לוחות יד שנייה באינטרנט סובלים ממחסור חמור של מנגנון שליטה על טיב המוצרים הנמכרים בהם, ובשורה התחתונה, לקוחות יד שנייה רבים מגלים לאחר זמן קצר מאוד, שעשו דיל לא משתלם במיוחד.

נשמח לענות על כל שאלה