כיצד לבחור נכון מעבדת תיקון אייפון

מעבדת תיקון אייפון
מעבדת תיקון אייפון

בטח יצא לכם לחפש מעבדת תיקון אייפון. ובטח הקלדתם בגוגל "מעבדה לתיקון אייפונים" או מהשהו דומה לזה. ומייד קיבלתם רשימה של אין סוף הצעות. השאלה את מי לבחור.  זה לא סוד שמעבדות לתיקון אייפונים של היום הם ברובם (אך לא כולם)  כמו מוסכים במובן מסוים, אף פעם לא תדע איפה, איך ובכמה יעבדו אליך. עכשיו מתחיל השלב המעניין. איך לבחור על מי לסמוך ואיך להבדיל בין מעבדת תיקונים מקצעוית או עוד חאפר ועל זה הכתבה שלנו

מה אנחנו מצפים ממעבדת תיקונים? מה אנחנו רוצים לקבל בסופו של דבר? בדרך כלל  אלו הם 3 דברים העיקריים: מיקצעויות

 

  • משך זמן תיקון (יותר קצר יותר טוב)
  • מחיר סביר
  • אחריות על התיקון

 

כמובן שלכל אחד מאיתנו יש סדר עדיפויות שונה ביחס ל-3 הנקודות האלה.

לכל מעבדה יש נקודות טובות ונקודות חלשות. כדי שיהיה קל להחליט לאיזה מעבדה לתת את העדיפות החלטנו להציג נקודות אליהם צריך לשים לב: סימנים טובים וסימנים שאמורים לעורר חששות. על בסיס זה יהיה לנו קל מאוד לבחור מעבדת תיקונים המתאימה לנו ביותר.

וותק של המעבדה – אנחנו ממש לא רוצים להתעסק עם מעבדה שנפתחה לפני כמה חודשים. יכול להיות שזו מעבדה מצויינת אך נרגיש יותר בטוח עם מעבדת תיקונים שפועלת לפחות שנתיים. זה סימן של ניסיון עבודה, מקצועיות ולפחות אנחנו יודעים שיהיה לנו למי לפנות במקרה ונזדקק לאחריות.

דמי בדיקה – נקודה זאת היא מאוד חשובה. יש לתקן אייפון (ובכלל כל מכשיר טלפון או טאבלט) רק במעבדות אינן גובות דמי בדיקה. לא להשאיר מכשיר לתיקון למעבדה אשר שחייבת על בדיקת מכשיר ללא קשר לתוצאת התיקון. ברוב המקרים זה מקור פרנסתם. הם בכל אופן כבר הרוויחו כסף אפילו אם אתם יוצאים עם מכשיר שלא תוקן. סיבה שניה זה מחיר התיקון שבא לאחר הבדיקה. השיטה היא פשוטה: "בדיקה", מתן הצעת מחיר גבוה ולא פרופרציאונאלית ובסופו של דבר הלקוח לרוב לא מתקן ומשלם את דמי הבדיקה. האם יצא לכם פעם להרגיש את עצמכם כבני ערובה? "נו שילמתי כבר דמי בדיקה אז עדיף לי כבר להוסיף עוד על תיקון מסך אייפון אחרת יוצא לי לשלם פעמיים… הרי אמרו לי במעבדה שדמי הבדיקה מתקזזים רק במקרה ויבוצע התיקון, אחרת הכסף הלך לשוא… מה אלך בלי לתקן ואשלם סתם דמי בדיקה?". בזמן ששילמתם דמי בדיקה אתם כבר תלוים על יושר, טוב לב ומצב הרוח של נציג מעבדת תיקונים. אך יש גם מקרה יוצא מין הכלל אחד: כשמדובר על מכשיר רטוב אפילו מעבדה שבדרך כלל לא גובת דמי בדיקה אלולה כן לדרוש סכום בדיקה כלשהו עבור בדיקת מכשיר אשר נרטב. הסיבה לכך שתהליך בדיקת מכשיר רטוב לוקחת יותר זמן מבדיקת תקינות רגילה, ניקוי מכשיר מקורוזיה כרוכה בעלויות חומרי ניקוי גבוהות ותהליך של כשעת עבודה נטו. כך שמבחינת מעבדה זה יכול להיות זמן עבודה מבוזבז. סיבה נוספת  : האייפון שנוזק ממים קודם כל עובר במעבדה טיפול נגד קורוזיה, אחרת אין דרך לדעת מה הנזקים ואילו חלפים יש להחליף.

משך זמן התיקון – לתיקונים הכי נפוצים כמו החלפת מסך שבור או תיקון כפתור בית זמן תיקון בד"כ בין שעה לשעתיים. אם תיקון לוקח מעל שעה הסיבה לכך שיש תור של מכשירים במעבדה. שזה גם סימן טוב בישבילנו. אך אם זמן תיקון הוא מעל שעתיים זה סימן ממש לא טוב. זה אומר שהמעבדה בעצם לא מעבדה ואין לה טכנאים או במילים אחרות זה בכלל לא מעבדה אלה מן מתווך שישלח את אייפון שלכם למעבדה אמיתית לתיקון. כמובן שיש תיקונים שדורשים יותר זמ תיקון, למשל תיקוני רכיבים על לוח האם או בעיות פריקה וטעינת סוללה חריגים. התיקון עצמו אולי לא לוקח הרבה זמן אך לאחר תיקון האייפון יש צורך לטעון את הטלפון  מינימום שעה כדי לבדוק אם הבעיה נאלמה. אז כל מקרה לגופו. נסכם: אנחנו לא רוצים לתקן במעבדות עם משך זמן תיקון יותר משעתיים לתיקונים הנפוצים.

כתובת של המעבדה – למעבדת תיקונים חייבת להיות כתובת עם רחוב ומספר בית. הודעות כמו "תיקון בבית הלקוח" זה מאוד נוח, אך זה לא נראה כל כך מקצועי כי כל תיקון צריך להתבצע בתנאי מעבדה ולא על הברך או על דופן הלפטופ. ועוד דבר חשוב "תיקון בבית הלקוח" לא תמיד מבטיח אחראיות. למעבדה שיש לה כתובת אתם יודעים שיש לכם למי לפנות במקרה הצורך. אך אם תיקנו לכם את האייפון בביתכם אז אחריות כנראה תחפשו גם בביתכם.

מחיר תיקון נמוך – יש פתגם שאומר "אנחנו לא כל כך עשירים כדי לקנות דברים זולים" או "משלם בזול – משלם פעמיים". אם מחיר תיקון האייפון הוא מאוד נמוח ביחס למעבדות אחרות אז כנראה יש לזה סיבה. בדרך כלל הסיבה היא רמת האיכות של חלקי החילוף. ומחיר נמוך צריך להדליק אצלכם מנורה אדומה. תשתדלו ללכת על מחיר הממוצע הנהוג בשוק התיקונים.

חנות סלולאר אינה מעבדת תיקונים – כמו שבמוסך לא מוכרים מכוניות כך גם מעבדת תיקונים לא צריכה להיות חנות טלפונים מכיוון שזהו ניגוד אינטרסים מובהק. המעבדה צריכה להיות אובייקטיבית ולעשות את מירב המאמצים כדי לתקן לכם את הטלפון ולא להוביל את הלקוח לשדרוג וקניה של מכשיר אחר. כמו כן לרוב חנויות סלולאר עושות את התיקונים "על הדרך", תיקונים הם לא מקור פרנסתם, הן אינם מעסיקים טכנאים מיומנים ולכן הם לא בנוים על מתן פתרונות תיקונים לתקלות רצניות ולרוב מבצעים תיקונים קוסמטיים ושטחיים בלבד כגון החלפת סוללה, תיקון מסך וכו'.

המאמר מתיחס לא רק לתיקוני אייפון, הוא תקף גם לגבי שער הדגמים והמותגים כגון סמסונג גלקסי,  נקסוסים, מכשירי HTC וכו'.

ובסיום לתקן אייפון  או מכשיר סלולרי אחר נותנים רק למעבדה שסומכים עליה.

אם אתם חושבים שמאמר זה יכול להיות מועיל לחברים שלכם, אתם מוזמנים לשתף אותו.

  

נשמח לענות על כל שאלה