נקסטלאב מעבדת מחשבים הותיקה בנתניה

מעבדת מחשבים NEXTLAB נוסדה בשנת 2004 שזה הופך אותנו לאחד המעבדות הוותיקות לא רק בנתניה אלה בארץ.
במשך כל השנים הללו טכנאים של המעבדה צברו ניסיון אדיר בתחום של איתור תקלות ותיקונים של מחשבים.

מעבדת NEXTLAB מספקת שירותי תיקון מחשבים גם לעסקים

תוכן עניינים

שירותי מעבדת מחשבים

מעבדת מחשבים

תיקון מסך למחשב נייד

התקלה הנפוצה ביותר במחשבים ניידים זה לא דווקא אשמת המחשב אלא יותר אשמת המשתמש:) לרוב מדובר על החלפת מסך שבור של מחשב נייד.
ישנם המון סדרות של מסכים למחשבים ניידים אבל בגדול הם מתחלקים לשני סוגים.
א. מסך LCD רגיל למחשב נייד, ללא שכבת מגע (טאץ).
ב. מסכי מגע ההופכים את מחשב נייד לסוג של טאבלט גדול אשר בנוסף למקלדת, ניתן להגדיר ולהקליד על המסך עצמו בעזרת מגע יד. בעצם זה מסך רגיל רק שבנוסף יש לו שכבת מגע כמו שיש בטלפונים סלולריים של היום. היתרון של מסך מחשב נייד זה הוא שניתן לעבוד עם מחשב נייד ללא עכבר. חסרון היחיד זה מחיר התיקון הגבוה. מסך מגע למחשב נייד תמיד משמעותי יותר יקר ממסך רגיל.
מסכים עם גדלים הכי נפוצים זה מסכים בעלי 15.6 אינץ.
זמן תיקון: רוב סוגי מסכים 15.6 אינטש אנו מחזיקים במלאי ומשך התיקון הוא מספר שעות בודדות
מחיר: למסכים 15,6" ללא שכבת מגע נע בין 650 – 750 ש"ח כולל מע"מ וכולל העבודה.

החלפת מקלדת למחשב נייד

בשנים האחרונות מבנה מקלדת במחשב נייד הינה יצוקה ולא ניתן להחליף לחצנים בודדים, במקרא ואפילו מקש אחת מפסיק לתפקד – יש צורך להחליף את המקלדת כולה.הסיבה העיקרית והנפוצה ביותר לתקלה במקלדת הם נוזלים החודרים לתוכה. ראינו אין סוף מקרים וסיבות לתקלה במקלדת – נשפך קפה / מים / בירה / חתול עשה פיפי ועוד:)
במידה ונשפך קפה מתוק, או קולה על המקלדת, זה לא רק גורם להידבקות של לחצנים בודדים אלא גורם גם לקורוזיה שיכולה להתפשט על חלקי המחשב הפנימיים ולקצר את לוח האם של מחשב נייד.
משך התיקון: יום-יומיים.
מחיר החלפת מקלדת: לרוב בין 280 – 480 ש"ח אך כמובן יש גם מקרים יוצאי מן הכלל הכל תלוי מדגם של המחשב.

החלפת סוללה למחשב נייד

חיים של סוללה נעים בין שנתיים לשלוש ולאחר מכן אתם תתחילו לגלות שזמן חיי הסוללה מצטמצם לחצי שעה ללא מטען. זה אומר שהגיעה זמן לבקר במעבדת מחשבים ולהחליף את סוללה לחדשה. משך חיים של סוללת המחשב לא נמדד בחודשי עבודה אלא בכמות של הטעינות לכן כאשר המחשב מחובר למטען באופן קבוע – הדבר פוגע באורך חיי הסוללה. בכל סוללה יש כמות טעינות מסוימת אחרי שעוברים את הכמות הזאת הקיבולת של הסוללה מתחילה לרדת וזה מתבטא בזמן עבודה של מחשב נייד, זמן העבודה ללא מטען מתקצרים.

מעבדת מחשבים שלנו דואגת לשמור מלאי של סולללות לדגמים של מחשבים ניידים הכי נפוצים.

תיקון שקע טעינה במחשב נייד

לפעמים קורה שהטעינה של המחשב לא יציבה או מפסיקה לעבוד בכלל. בחלק מהמקרים המחשב נטען רק בזווית מסוימת. לרוב מדובר על תקלה פיזית בהלחמה של שקע טעינה בתוך המחשב. זה קורה כאשר המגעים במחבר טעינה המולחם ללוח האם רופפים או נתלשו עקב פגיע פיזית או פין של שקע טעינה עצמו מתעקם או נשבר. בחלק מהמקרים ניתן להלחים ולהציל את שקע הטעינה הפגום או להחליפו בחדש.
זמן תיקון: בין יום ליומיים.
עלות התיקון: נע בין 220 – 380 ברוב המקרים. כמובן שיש מקרים יוצאי מהכלל.

גיבוי מידע עושים דרך מעבדת מחשבים

אם המחשב זה כלי עבודה שלכם אז כל התוכן הוא חשוב. גם תוכנות עבודה כמו אופיס, אוטוקאד, ותוכנות גרפיקה שונות, גם קבצי עבודה. דבר נוסף לא פחות חשוב זה הגדרות של דואר אלקטרוני וסביבת עבודה כמו אייקונים של שולחן עבודה שהתרגלתם לעבוד בהם ביום-יום, הגדרות אליהם התרגלתם וקיצורי דרך ךדפים למועדפים.
מעבדת מחשבים נקסטלאב מציע שירותי גיבוי הבאים:
הגדרות של סנכרון וגיבוי ספריות עבודה בענן.
העתק של דיסק עבודה כולו. במקרה הצורך ניתן לשחזר את כל הדיסק כפי שהוא היה ביום של הגיבוי. כולל כל הספריות, כל ההגדרות של כל התוכניות וכל האייקונים של שולחן העבודה. סוג גיבוי כזה מאוד מומלץ לעשות לפחות פעם בחצי שנה.
כמו כן במידה והחלטתם לשדרג במחשב חדש אנו יכולים לעזור לכם להעביר את כל התכנים מהמחשב הישן לחדש.

טיפול 10,000 למחשב

עם הזמן המחשב צובר הרבה אבק בתוכו, משחה טרמית (המשחה האחראית על ספיגת חום של מעבד) מדוללת ומתייבשת וכתוצאה מכך גם מתפקדת פחות טוב. כפי שברכב אנו עושים טיפול 10,000 כדי להאריך את החיים של המכונית, כך גם במחשבים מומלץ מאוד לעשות טיפול תקופתי כדי למנוע תקלות אשר יכולות לנבואה מאבק במערכת הקירור. עדיף לעשות טיפול מונע מלהיתקע ולשלם אחר כך גם מחיר כספי וגם מחיר רגשי גבוה יותר.

שיפור מהירות של המחשב

ישנם ארבעה גורמים עיקריים המשפיעים על מהירותו של המחשב.

  • מעבד
  • כמות זיכרון עבודה פעיל
  • כרטיס מסך
  • סוג של דיסק קשיח

אם אתם משתמשים בתוכנות המצריכות הרבה זיכרון עבודה כמו לדוגמא תוכנות גרפיקה מקצועיות או משחקי אקשן אז אין מנוס מלשדרג זיכרון פעיל וכרטיס מסך. אך אם אתם משתמשים במחשב רק לצרכי גלישה באינטרנט ועבודה בתוכנות כמו אופיס / וורד/ אקסל ואאוטלוק אז פתרון זול ומצוין זה מעבר מדיסק ישן בתכנולוגיית HDD לכונן חדש ומהיר בהרבה בטכנולוגיית SSD. רק צעד של שדרוג כונן אחסון זה ישפר בצורה מדהימה את מהירות המחשב כולו ויקצר משמעותית בזמני עליית מערכת ההפעלה מ 2-3 דקות לכ – 20 שניות בלבד. כן, כן – פחות מחצי דקה בלבד זה הזמן המתנה עד שהמחשב יעלה!

מעבדת מחשבים Nextlab מציעה שירות של מעבר לכונן אחסון מסוג SSD מבלי לפגוע בתוכן כלל. השירות כולל 3 צעדים

  1. גיבוי מלא של כונן HDD הנוכחי שלכם הכולל גיבוי מלא (כולל הגדרות וקיצורי דרך – גיבוי מלא).
  2. פירוק דיסק הנוכחי ולאחר מכן התקנת דיסק SSD חדש במקומו.
  3. העברת כל התוכן מדיסק ישן לדיסק חדש.

לאחר השירות זה תרגישו שיפור משמעותי במהירות של המחשב וזמן התגובה שלו הצטמצם משמעותית. כל סביבת העבודה אליה התרגלתם לעבוד תישאר בדיוק כמו שזה היה לפני הטיפול ללא שום שינוי. בעצם תקבלו את אותו המחשב עם אותה קונפיגורציה רק בכמה רמות מהיר יותר. זה קורה מכיוון שאנו יוצרים סוג של CLONE לתוכן שלכם, מין צילום של דיסק הישן ומעבירים אותו בדיוק בשלמותו כמו שהוא לדיסק SSD החדש.
משך זמן של השרות: מאוד תלוי בכמות של המידע שצריך להעביר ולרוב נעשה תוך 24 שעות.
מחיר: נע בין 450 – 580 לרוב בהתאם לנפח הקיבולת של הדיסק החדש שתרצו.

דגמים מחשבים נפוצים

  • מחשבי אסוס
  • מחשבי לנובו
  • מחשבי דל
  • מחשבי טושיבה
  • מחשבי סמסונג
  • מחשבי אייסר
  • מחשבי מקבוק

זמן תיקון מחשבים ניידים.

היעודים של מחשבים הם רבים, יש מחשבים שקונים את המחשב לצרכי משחקים. אך בשנים האחרונות אנשי גיימינג מעדיפים להשתמש בקונסולות משחק מכיוון שהעלות שלהן נמוכה בהרבה ממחשב גיימינג וגם ייעודם של הקונסולות יותר מתאימות לצרכים שלהם. מחשב גיימינג עולה לפחות פי 2 מקונסולת משחקים. וכאשר שואלים על דחיפות התיקון – כאן זה ממש לא דחוף:) אפשר להסתדר ללא משחק יומיים-שלושה.
מנגד יש מחשבים שהם כלי עבודה לאנשי מקצוע או כלי לימוד לסטודנטים. לרוב מדובר על מחשבים ניידם ולא מחשבים נייחים במקרה זה, כל יום ללא מחשב הוא נזק ישר.

תיקונים של מעבדת מחשבים וטכנאי מחשב עצמאים

פתחו כל עיתון ותמצאו בו המון פרסומים של טכנאי מחשבים. וזה לא פלא. כל שנה נפתחים עשרות קורסים בכל רחבי ארץ. הכמות של טכנאים חדשים המסיימים את הקורסים הללו הם אינספור. תחשבו לרגע… מאות טכנאי מחשבים נכנסים כל שנה לשוק העבודה בארץ.
מצד אחד שירות של טכנאי מחשב שמגיעה עד הבית זה מאוד נוח. לא צריך לנסוע לשום מקום עם המחשב. אך מה תעשו אם תצטרכו אחריות עבור עבודה שנעשתה? לאן תלכו? למי תפנו? במקרה הטוב תצטרכו להמתין לטוב ליבו של טכנאי שאולי יסכים לחזור לביתכם כדי לנסות לפתור את התקלה בשנית וספק שאתם תהיו בעדיפות ראשונה אצלו מכיוון שהעדיפות הכלכלית שלו תהיה נמוכה יותר בשביל לפנות לכם זמן. לא תהיה ברירה אלא גם להמתין עד שהטכנאי יחזור אליכם מכיוון שכבר שילמתם עבור התיקון. ואם מדובר על מחשב שהוא כלי עבודה?
נתקלנו באין ספור מקרים של הלקוחות שפשוט התייאשו מלהמתין למתן אחריות שמגיע להם ופשוט פנו אלינו באופן פרטי ושלמו בשנית על אותו השירות שהיו אמורים לקבל בחינם מהטכנאי שהגיע אליהם הביתה בעבר.

דבר נוסף שהוא גם חשוב זה ניסיון של טכנאי עצמאי שסיים את הקורס לפני שנה-שנתיים מול ניסיון של טכנאי מעבדה עם וותק מעל 16 שנים. נכון יש טכנאים מחשבים עצמאים נהדרים ומקצוענים עם תגובות טובות ויש טכנאים עם ניסיון אדיר אבל מה הסיכוי שמקצוען כזה יבוא דווקא אליכם מול סיכוי שהמחשב שלכם יפול בידי מישהו שסיים את קורס טכנאי המחשב השנה? מצד שני כשאתם עובדים מול מעבדת מחשבים אתם יודעים בדיוק מי מטפל לכם במחשב.
לסיכומו של הנושא: יתרון של טכנאי מחשב שהוא מגיעה עד הבית. יתרון של מעבדה לתיקון מחשבים שאתם מקבלים אחריות אמיתית על תיקון שבוצע וגם אתם יכולים בקלות להעריך את רמת הניסיון של טכנאי המעבדה.

תגובות על מעבדת מחשבים וסלולר NEXTLAB

קסטלאב היא לא רק מעבדת תיקונים למחשבים ניידים אלה גם מעבדת סלולר בכל רמות התיקון כולל גם תיקון רכיבים ותיקוני לוח מסובכים. כך שרוב הלקוחות שלנו מקבלים אצלנו מענה טכני לכל המכשירים החכמים שלהם במקום אחד:)
בדרך כלל עסקים הנותנים שירות (לא רק מעבדות תיקון) מציגים את התגובות המצוינות של לקוחות באתר האינטרנט שלהם, לרוב לגולש הפשוט אין באמת אפשרות לבדוק את אמיתותם של התגובות הללו האם התגובות הם אמיתיות או מפוברקות – בהרבה מקרים התגובות פיקטיביות.
אצלנו במעבדת נקסטלאב אנו לא מציגים תגובות באתר אלא כל התגובות של הלקוחות שלנו הם באתר גוגל עצמו ופייסבוק עצמו לכן אתם תוכלו לראות שמאחורי כל תגובה עומד בן אדם שמאוד יכול להיות שאתם אפילו מכירים אותו:) כך שאתם יכולים להיות בטוחים שמדובר בתגובות אמיתיות של אנשים אמיתיים.

נשמח לענות על כל שאלה