מערכת ההפעלה של אנדרואיד – הסטנדרט הטכנולוגי של ימינו

כבודו של האייפון ומערכת ההפעלה שלו במקומו מונח, אבל נראה כי מערכת ההפעלה של אנדרואיד היא הסטנדרט של ימינו. הנה מידע על מערכת ההפעלה למי מכם ששוקל לקנות מכשיר אנדרואיד.

לצד מכשירי האייפון, יש גם מכשירי אנדרואיד. האנדרואיד היא מערכת הפעלה שמבוססת על ליבת לינוקס והיא מופצת על ידי גוגל יחד עם Open Handset Alliance כבר מספר שנים.

מערכת ההפעלה של אנדרואיד מעוצבת באופן מותאם לשימוש בטלפונים חכמים שיש להם מסך מגע וגם עבור טאבלטים.

עד סוף שנת 2010, מערכת ההפעלה של אנדרואיד הפכה להיות מערכת ההפעלה הכי נפוצה בעולם הסמארטפונים.

בשנת 2012 האנדרואיד החזיקה 70 אחוז מכלל שוק הטלפונים החכמים בכל העולם, לעומת 20 אחוז של חברת אפל שמפעילה את מערכת IOS.

באותה שנה, נמכרו בערך 500 מיליון מכשירים חדשים עם מערכת אנדרואיד.

נראה שמדובר בסטנדרט הטכנולוגי של ימינו, וזו הסיבה שהרבה אנשים בוחרים במכשירי טלפון חכמים עם מערכת ההפעלה הזו (לפעמים לאחר התלבטות קשה בין זו לבין מכשיר האייפון).

מערכת ההפעלה אנדרואיד פותחה לראשונה על ידי Android Inc.

בשנת 2005 גוגל רכשה את החברה והגרסה הראשונה הרשמית של מערכת ההפעלה הוכרזה לתקשורת לקראת סוף שנת 2007 כשהוקם Open Handset Alliance. מכשיר הטלפון הראשון עם אנדרואיד נמכר ב 2008.

הקוד של האנדרואיד מופץ על ידי גוגל כקוד פתוח, מה שאומר שהקהילה הגדולה של משתמשי המכשירים מפתחים וכותבים אפליקציות שמשפרות את מידת השימושיות של המכשירים.

זאת בניגוד למערכת IOS של האייפון שהיא סגורה וכל שינוי במכשיר או פיתוח אפליקציה הוא אינו גמיש כל כך. אפשר להוריד האפליקציות של האנדרואיד דרך "גוגל פליי".

בשנת 2013 היו יותר ממיליון אפליקציות שהיה אפשר להוריד, וההורדות מגוגל פליי עמדו על כ 50 מיליארד.

אם כן, כבודו של אייפון מונח במקומו, וגם כבודה של מערכת ההפעלה שלו,

אך עוד ועוד אנשים מעדיפים לזנוח את האייפון ולעבור למכשיר סלולרי עם מערכת הפעלה מסוג אנדרואיד בשל העובדה שהגמישות שניתנת לקהילת המשתמשים מבחינת פיתוחי אפליקציות וביצוע שינויים במכשיר היא הרבה יותר גבוהה.

כמו כן, מכשירי אנדרואיד אינם נופלים כלל ממכשירי אייפון; יש שיאמרו כי מכשירי אנדרואיד אף טובים הרבה יותר, מה שתומך במספר העצום של הרוכשים את האנדרואיד והנתח הגדול שהוא תופס בקרב שוק משתמשי הסמארטפונים.

אם אתם מתלבטים בין אייפון לבין סמארטפון מבוסס מערכת אנדרואיד, כנראה שמיליוני אנשים בכל העולם לא טועים, והאנדרואיד הוא המכשיר שכדאי לכם לקנות.

אם עד היום היה לכם אייפון, מהר מאוד תוכלו להתרגל למערכת ההפעלה של אנדרואיד ואחרי שתתרגלו לא תוכלו לחזור אחורה.

נשמח לענות על כל שאלה