החלפת זכוכית שבורה במסך של גלקסי S3

תיקון מסך גלקסי 3 הרבה פעמים קשור לזכוכית בלבד, מה שחוסך בערך 50 אחוז מהעלות של בעל המכשיר. אך בין עם הבעיה היא זכוכית סדוקה ובין אם צריך להחליף את כל המסך, מדובר בעבודה למקצוענים.

אין כל ספק שהמסך של הגלקסי 3 הוא החלק הכי חשוב במכשיר. למעשה, המסך הוא חלק חיוני בכל מכשיר סלולרי, גם כאשר מדובר במכשיר שאינו דור 3. אבל, כאשר מדובר במכשירי סמארטפון שמשמשים להרבה יותר מאשר שיחות או מסרונים נכנסים ויוצאים, המסך הוא בעל חשיבות גדולה הרבה יותר ועל כן יש להקפיד על שימוש נכון ושימוש באביזרי ההגנה הטובים ביותר.

01

זכוכית סדוקה בגלקסי 3

אחת התקלות הנפוצות ביותר במכשיר גלקסי 3 היא זו שקשורה למסך, והרבה משתמשים במכשיר זה חווים שריטות וסדקים במסך ולעתים תקלות חמורות עוד יותר. על כן, החלפת זכוכית למכשיר גלקסי 3 שיש בה סדקים היא פעולת תיקון מבוקשת ובין הנפוצות ביותר,  תוך כיממה המכשיר יכול לחזור למצב הקודם שלו וכך גם חוויית השימוש בו. עם זאת, החלפת זכוכית לגלקסי 3 בנתניה צריכה להיעשות אך ורק במעבדה מקצועית למכשירים סלולריים ובפרט בידי טכנאים מקצועיים שיש להם ניסיון עם תיקון זכוכית לגלקסי 3.

מומלץ לבצע תיקון זכוכית לגלקסי 3 בנתניה על מנת לשפר את חוויית השימוש במכשיר. כידוע, מכשיר גלקסי 3 או S3 הוא מכשיר שעלותו גבוהה מאוד ביחס למכשירי טלפונים סלולריים מדור ישן יותר. בתמורה למחיר שהם משלמים, הקונים מקבלים מכשיר סמארטפון שהוא לא רק טלפון סלולרי אלא מחשב כף יד לכל דבר. עם המכשיר הזה הם יכולים לעשות שיחות וידאו, לגלוש באינטרנט, לשמוע קבצי מוסיקה, לראות סרטים וסדרות, להוריד ולהשתמש באפליקציות מתקדמות, וכן הלאה. וזאת יחד עם השימושים הבסיסיים של המכשיר שהם כמובן קבלת והוצאות שיחות או שליחה וקבלה של הודעות SMS או MMS. כאשר יש בעיה במסך ולא מתקנים את הבעיה הזו, מקבלים הרבה פחות מהמכשיר בתמורה למחיר שמשלמים עבורו.

אם כן, החלפת זכוכית בנתניה עבור מכשיר גלקסי 3 היא דבר של הכרח עבור מי שקונה את המכשיר ומשתמש בו, בין אם השימוש הוא קבוע ובין אם משתמשים בו רק מדי פעם. אין זה משנה מה סוג השימוש שנעשה במכשיר, צריך לתקן את הזכוכית ולהחזיר את המכשיר לקדמותו.

02

תיקון זכוכית מסך לעומת החלפת מסך

חשוב לעשות את ההפרדה בין תיקון מסך גלקסי 3 בנתניה לבין תיקון או החלפה של הזכוכית שלו. כל עוד המסך מגיב למגע של האצבע וכל עוד יש תצוגה, אין צורך להחליף אותו. תיקון של הסדקים או כל נזק אחר שעל גבי הזכוכית יכול להיעשות על ידי תיקון או החלפה של הזכוכית בלבד. פעולה זו לא רק חוסכת זמן אלא גם מפחיתה באופן משמעותי את העלויות על התיקון- על החלפה או שיפוץ של הזכוכית בלבד התשלום עומד על בערך כ- 50 אחוז פחות מתשלום עבור החלפה של המסך כולו.

אך האם זה אפשרי לעשות החלפת זכוכית למכשיר הגלקסי 3 או S3 מבלי שיהיה צורך להחליף את המסך כולו? התשובה לשאלה הזו נמצאת במבנה של המסך- מסך של גלקסי 3 מורכב מ 3 שכבות שונות, והן: מסך תצוגה LCD, מסך מגע וזכוכית. על כן, ניתן לתקן את הזכוכית בנפרד מבלי שיהיה צורך להחליף את המסך על כל חלקיו.

את השיפוץ של הזכוכית ניתן לבצע במהירות וכך לחסוך כסף, אך רק במקרה שבו המסך עצמו מגיב ועובד כראוי ויש תצוגה מלאה. במידה ולא, או אם אין תצוגה כלל, אז כבר צריך להחליף את המסך. אומנם מדובר בפעולה שדורשת הוצאה לא קטנה, אך היא הכרחית, הלא כל השימוש במכשיר מותנה בפעילות של המסך.

04

החלפה של המסך במכשיר גלקסי 3 במקרים שבהם המסך אינו מגיב או "מזייף" מתבצעת באופן הבא:

  1. בשלב הראשון מפרקים את מסך המכשיר.
  2. לאחר מכן, מפרידים בין מסך התצוגה ומסך המגע.
  3. מנקים את מסך התצוגה.
  4. שמים בנקודות הנדרשות דבק מיוחד המיועד להדבקת מסכים.
  5. מדביקים את הזכוכית ומניחים אותה במקומה.
  6. את המכשיר שמים תחת נורת UV לייבוש.
  7. ולבסוף, מרכיבים חזרה את המסך למכשיר.

בסוף תהליך ההחלפה של המסך, המכשיר חוזר לפעול בדיוק כפי שפעל לפני קרות התקלה. במידה ומרכיבים מסך חדש לגמרי, חשוב לשים לב שהמסך החדש שמותקן במכשיר הוא מסך מקורי.

תיקון עצמאי מול תיקון מקצועי

היום, יש באינטרנט שלל סרטונים שנועדו להדריך אנשים מן השורה ללא כל ידע או ניסיון בתחומים מסוימים כיצד לבצע פעולות שלרוב מבוצעות על ידי בעלי מקצוע. בין השאר, יש סרטונים שקשורים לתיקון או החלפה של מסך גלקסי 3, כמו גם של דגמים חדשים יותר ופחות.

על אף שהסרטונים מציגים את העבודה בצורה ברורה, יש לומר שהפעולה של תיקון זכוכית או החלפת מסך לגלקסי 3 אינה פשוטה כפי שנראה בסרטונים. סביר להניח כי מי שמבצע את הפעולה בסרטונים הוא אדם שיש לו כבר את הידע והניסיון, הרגישות והמיומנות שצריך. באשר לכם, אם אין לכם את הידע והניסיון ואין לכם את הגישה לציוד המקצועי המיוחד שנדרש עבור ביצוע התיקון או ההחלפה של המסך, לרבות הדבק איתו מבצעים את ההדבקה, מומלץ שלא לנסות לעשות את זה לבד בבית, שכן תיקון עצמאי עלול ליצור נזק למכשיר שיצריך השקעה הרבה יותר גדולה. אם רוצים להימנע מנזק נוסף למכשיר, מומלץ להגיע אל מעבדה מקצועית שבה אפשר לבצע את התיקון או ההחלפה על פי הצורך במהירות ובצורה הטובה ביותר, כך שהמכשיר יחזור לתפקד כראוי תוך זמן קצר, לא יזייף, לא יהיו שריטות, המסך לא ייצא ממקומו וכן הלאה.

גם כאשר מדובר בפעולה פשוטה וזולה יחסית כמו החלפה של הזכוכית בלבד, מבלי שצריך להחליף את המסך כולו, צריך בעל מקצוע מנוסה או מעבדת סמארטפונים מקצועית. הזכוכית עצמה אומנם זולה, אבל עדיין נדרשת עבודה מקצועית על ידי מי שמנוסה ומיומן  ויש לו גישה לכל האביזרים והציוד הנדרש.

mm01

מה יכול לגרום לתקלות במסך?

לא מעט אנשים שיש להם גלקסי 3 עלולים לחוות מקרים בהם המסך אינו עובד כראוי או שמא מדובר רק בזכוכית שצריך להחליף. אף על פי שהשירות של הטכנאים הוא נגיש וזמין לכולנו, מומלץ למנוע את הנזקים האלו מלכתחילה, גם כדי לחסוך כסף וגם כדי לחסוך זמן המתנה עד לתיקון המכשיר.

את הנזקים הקשורים לשריטות או סדקים בזכוכית של המסך, אתם יכולים למנוע על ידי אביזרים פשוטים אך חכמים במיוחד שנותנים הגנה למכשיר, ביניהם מגן מיוחד העשוי סיליקון שמתלבש על גב המכשיר. המגן משלב גמישות ועמידות, והוא יכול למנוע נזקים לא רק למסך של המכשיר אלא גם לרכיבים פנימיים שלו כאשר המכשיר נופל או מקבל חבטה.

אם רוצים הגנה גדולה יותר, אפשר לקנות נרתיק שמיועד למכשיר הסמסונג. אך הנרתיק הוא בעיקר הגנה מפני שריטות קלות על פני המכשיר והיעילות שלו באשר למכות חזקות היא נמוכה מזו של מגן סיליקון.

אבל למרות שיש אביזרים מיוחדים שיכולים להגן במידה מסוימת על המכשיר, עדיין חשוב להשתמש במכשיר באחריות ועם זהירות רבה כדי למנוע תקלות בזכוכית של המסך או במסך כולו. חשוב להימנע מחבטות ומכות או נפילות של המכשיר, שאלה יכולות לגרום גם נזק פיזי למסך וגם תקלות בתגובה של המסך. וכמובן, כל אלה יכולות ליצור בעיות נוספות במכשיר, למשל אי תגובה של הכפתורים או נזק למצלמה של המכשיר.

mm02

מסכים בשלל צבעים

אם אתם מגיעים למצב שבו אתם צריכים להחליף את המסך, המצער שבדבר הוא כמובן עלות התיקון. עם זאת, זו ההזדמנות שלכם לגוון קצת ולתת למכשיר שלכם מראה שונה ומיוחד. אפשר למצוא מסכים לגלקסי S3 במגוון צבעים, לרבות שחור, לבן, אדום וכחול, וכל אחד מכם יכול להשיג את המראה המועדף עליו.

בחירת המעבדה הנכונה לביצוע התיקון

בין אם אתם צריכים להחליף את הזכוכית בלבד, שהעלות שלה היא כאמור קטנה מאוד, ובין אם אתם צריכים להחליף את כל המסך, חשוב לבחור את המעבדה הנכונה. כיום יש שלל מעבדות שמציעות שירות של תיקונים עבור גלקסי 3, אבל אין זה היצע התיקונים שחשוב כי אם המקצועית והאיכות של השירותים השונים שכל מעבדה מציעה.

כדי להשיג את עבודת התיקון הטובה ביותר, יש לפנות אל מעבדה מקצועית למכשירים סלולריים בכלל ומכשירי גלקסי בפרט; מעבדה שיש בה את כל הציוד הנדרש לביצוע תיקון של זכוכית המסך או החלפה של המסך כולו. והכי חשוב, יש לבדוק מי הם הטכנאים שעובדים במעבדה- האם הם טכנאים מקצועיים ואיזה רקע יש להם בתחום?03

נשמח לענות על כל שאלה