סנכרון מחשב כף יד Windows Mobile עם מחשבים מבוססי Microsoft Windows Vista

יש לך מחשב חדש עם ווינדוז ויסטה ? נתקלת בקושי בסנכרון מחשב כף יד שלך עם המחשב? המדריך הזה יעזור לך לבצע את המשימה בקלות.

סנכרון באמצעות חיבור חוטי – כבל סנכרון או עריסת סנכרון USB

לפני חיבור מכשיר כף היד אל מחשב ה-PC (תחנה או לפטופ) ביניהם רוצים לסנכרן יש להתקין בתחנה את תוכנת הסינכרון של מייקרוסופט – תוכנה זו נקראת Windows Mobile Device Center, (להלן: WMDC). מומלץ מאוד לבצע אתחול של התחנה לאחר התקנת התוכנה (אך לא חובה). לאחר סיום פעולות אלו, יש לחבר את כבל הסנכרון אל שקע הUSB בתחנה ולאחר מכן אל מחשב כף היד.

שימו לב:
1. תוכנת WMDC מתאימה לסנכרון מכשירים בעלי מערכת הפעלה Windows Mobile 2003 ומעלה ואינה מתאימה לחיבור מכשירי ניווט GPS ייעודיים בעלי פלטפורמת Windows Embedded CE, או מחשב כף יד ישן בעל מערכת הפעלה Pocket PC 2002.
2. יש להשתמש בתוכנת הדוא"ל Outlook 2002/2003/2007 על מנת לבצע סנכרון של דואל אלקטרוני, אנשי קשר, פגישות, משימות ופתקים.

סנכרון בחיבור אלחוטי – באמצעות השן הכחולה (בלוטות', Bluetooth)

לאחר שביצענו סנכרון תקין באמצעות חיבור חוטי לשקע ה-USB, נוכל להתקדם ובקלות יחסית, לבצע סנכרון בין כף היד למחשב באופן אלחוטי. על מנת לעשות זאת, חשוב לבצע קודם כל זיווג בין ההתקנים (Pairing), לצורך ביצוע הזיווג, יש לעיין בחוברת של ההתקן המותקן בתחנה/מחשב נייד ולהבין איך מבוצעים הזיווג ופצית הפורט בתחנה לשירות ActiveSync או Sync Port.

אם בוצע זיווג כהלכה בחלון יישום ה-Bluetooth על התחנה/מחשב נייד/לפטופ, צריך להופיע פרופיל חדש
ששמו בשם המכשיר כף יד שלך, או בשם: Activesync Bluetooth Profile (או משהו דומה). אם לא הופיע הזיווג, יש לוודא מול יצרן החומרה של התקן הBluetooth שהתקן המותקן בתחנה תומך בפרופיל סנכרון מכשירי כף יד. יש מחשבים שתומכים בשירותים אחרים, ודווקא בפרופיל סנכרון לא.

אם הצעד הזה עבר יפה, אנא עבור למחשב כף היד ושם ראה בתפריט התחל > הגדרות > חיבורים > Bluetooth שגם שם מופיע בחלון ההתקנים הזיווג של התחנה. זאת אומרת – שני ההתקנים, גם הכף יד וגם התחנה מחוברים ומזווגים לתקשורת אלחוטית מקודדתו מוכנים לבצע סנכרון.

אם זה אכן כך לא נותר אלא לחזור לחלון ה- WMDC בתחנה, להקליק על Connection Settings בעוד המכשיר איננו מחובר, ולוודא שבשדה התקשורת בלוטות' כל האפשרויות מסומנות ומאופשרות לתקשורת אלחוטית.

כעת, בגלל שכבר בוצע סנכרון עם התחנה בצורה חוטית לא נותר אלא לחבר ולהמשיך לסנכרן כל פעם בצורה אלחוטית.

אם לא בוצע בעבר סנכרון בין המחשבים, גם בצורה חוטית, החיבור הראשוני יהיה התקשרות ראשונה, בה נצטרך להגדיר בתחנה את סוג הסנכרון שיבוצע כל פעם עם מחשב כף היד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *